сряда, 11 ноември 2015 г.

UPGRADE

Здравейте, феички!

Вече има шест месеца, откакто се хванах да си правя арт журнал...и реших, че е дошло времето за подобрения. Така, де...стария изписан тефтер, когато никога не си се занимавал с това е наистина едно добро начало, но когато започваш да се сдобиваш с по-качествени материали...някак си неусетно идва онзи момент, при който ти се иска и по-качествен тефтер...или поне да не се набръчкват страниците чак толкова като се мокрят с лепила, бои и медиуми. И не, не съм си купила някое луксозно издание на арт журнал .../макар да съм си поръчала един Marabu на Дядо Коледа/...Просто реших да си направя експеримент като си направя арт журнал от акварелен картон и то да го направя сега /вдъхновена от печатчето на Мигито, което тя беше така мила да ми подари/, че ако чакам до Коледа....експеримента може и никога да не се проведе ;)



И така започнах да се оглеждам за акварелен картон. Честно казано изобщо нямах идея какво трябва да търся и как да избирам. Знаех само, че художниците при рисуване с акварел предпочитат студено пресования и за това предположих, че за твърде мокри техники, този ще да е подходящ. За какви техники се използва топло пресования и по какво точно се различава от другия /освен по направата явно/ все още си нямам идея. Ще се радвам на всякакви разяснения по въпроса. Разбрах само, че като марка май най-хересван е Canson Arches, но цената му ми се видя като за по-следващ upgrade ;) Избрах си картон на малко по-приемлива цена - студено пресования на Accademia - 200гр. И съответно си направих 24 странички с размери 20/30 см. Кориците ги направих от корици на стар скицник, облепих ги с опаковачна хартия и цветно тиксо. Направих го със свободен гръбнак и джобче за да може като се позапълнят страничките да има повече възможност за оправяне на гръбнака, а и да прилича на истинските журнали все пак :).

След това преминах към направата на първата страничка от новия журнал. Е, сега мога да заявя, че страниците не се набръчкват при мокрене. Преди да започна минах страничката с гесо на Pentart - тук се позамислих дали с по-тънко гесо, няма да ми е по-лесно за нанасяне...но явно ще ъпгрейдвам едно по едно. Останалото са: Gelatos - bubblegum, mango, lemon, coconut. Боите Dylusiosns - squeezed orange, fresh lime, vibrant tuquoise, crushed grape. Distress мастилата - twisted citron, broken china. Мастило memento - tuxedo black и  черен перманентен маркер на Faber Castell. Мисля, че джелатосите ми се блендваха добре...нанасянето на боите си беше истинско удоволствие...дори ми се прииска да имам поне още най-малко два цвята /ама това вече не е ъпгрейд, а абстиненция/....



Единственото, което констатирам като проблем е че дистрес мастилото на малко по-детайлен печат размазва изображението...но това не знам дали се дължи на повърхността /картона, гесото или джелатосите/, на липсата ми на търпение да изчакам да изсъхне долния слой...или просто, както знаем на факта, че дистресите така или иначе рядко имат перфектен отпечатък с детайлни печати...но не е кой знае какъв проблем, само споделям опит. Мементото си отпечата детайлния печат съвсем ок...

Показвам в следните предизвикателства:

The Crazy Challlenge - CCH #210 Pretty in pink - Тук розовото преобладава повече в кориците, но все пак го има и в самата страничка...надявам се да се брои...:)

Card Mania - CMC#74 Color Combo / Цветова комбинация - Тук цветовата комбинация също ми е в кориците и се надявам  да мога да се включа.


Благодаря, че имахте търпение да ме изчетете.

7 коментара:



  1. Здравей, страничката ти много ми хареса:) Като гледам и за картоните си поразучила доста. То и аз разучавам всякакви неща, постоянно. Истината е че има страхотни материали, но не винаги толкова достъпни като цена, затова и често се опитвам да търся компромисни варианти и понякога се натъквам на добри ‘открития’:)Та по въпроса за хартията- топло пресованата хартия има гладка и равна повърхност, а студено пресованата има релеф и текстура, боята попива по-бързо върху нея и цветовете стават по-наситени. Каква хартия ще използваш зависи от това какъв ефект искаш да постигнеш. Тъй като тази хартия е скъпичко удоволствие, може да я замениш с такава, купена от почти всяка книжарница-големи листове картони(има различни цветове), които са двустранни-с гладка и релефна страна. Не са много плътни и ако се заиграеш повече с боите и картона се намокри повечко, се деформира малко(както ми се случи на мен последния път) но може да я подсилиш като подлепиш друг пласт хартия отдолу или както ме посъветваха скоро-да използваш гесо за основа, но ефекта в двата случая-с гесо и без него ще е различен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ели за подкрепата и споделянето на опит! Canson явно има защо да е водеща марка в тази област. Те имат и арт журнал за микс медия, който редом с този на Dylusions си е от най-харесваните, така че може би цената наистина си струва...просто за мен ще е по-натам. Иначе този картон, който аз си купих никак не е скъп - размери 70/100 см. са на цена от 1.70лв. Повърхността му ми се вижда много приятна на пипане /със сигурност имам картон за основи на картички, който е по-релефен/, но определено разбрах защо студено пресования е предпочитан от художниците. Наистина някак "поглъща" боичките и цветовете стават доста по-наситени. Този ефект страшно много ми допада с акрилните бои /особено дилюжънсите/ и ако се работи само с бои сигурно няма да има нужда от гесо. Горе на страничката реших да мина с гесо заради джелатосите - предположих, че без гесо по-скоро ще попие бързо и няма да може да се разнесе пастела с пръсти. Надявам се добре да ми се е получило разнасянето на пастела, макар да ми е по-тежко гесото /като паста/ и е трудно да покрие равномерно. Определено ще си купя и по-тънко гесо с по-течна консистенция, явно и това има значение. Иначе върху този картон дори дистрес мастилата се нанасят много лесно и цветовете им стават по-наситени, а като се впръска вода реакцята е по-бърза и пръските стават по-готини /сравнено с другите картони/. Върху този картон и техниката, която показа Кат с прахообразните бои и спрея се получава супер яко. Така, че аз смело мога да кажа /макар да нямам база за сравнение/, че харесвам студено пресования акварелен картон. Но определено ще пробвам и другия, де...Благодаря ти още веднъж!

      Изтриване
  2. Забравих да спомена че за микс медията-какъв картон да използваш-и аз експериментирам в момента. Скоро установих че много красиви ефекти се получават дори върху по-гладка и не толкова плътна хартия-с плътно нанесени акрилни бои с шпакла и любимите ми джелатоси

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми хареса публикацията ти, Мари! Спечели ме за и акварелния картон, освен че ме зарази с вируса на джелатосите! Аз по принцип нямам проблем с детайлни печати и дистес мастила, напротив - предпочитам тези мастила. Явно се е получило сливане с вода, за което съм си пожелала продукт за запечатване на дистрес. Предполагам и това ще се случи преди да изпадна в крафт-кома. Желая ти много двъхновение и да направиш библиотека от арт-журнали!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Плами, ти няма ли да идваш към Директата скоро...та да пием по кафе :) :Р Благодаря ти много за пожеланията! А иначе всички знаем, че продуктите на Ranger /и мастилата и боите/ са си уникални и хич не са като другите мастила и бои...е, поради това винаги има я, специални картони за тях, я една камара други специални продукти, които имат едничката цел, ако не да ти докарат крафт-кома, то поне да те разорят...Ама ние за това пък си ги обичаме, нали :) :) :)

      Изтриване
    2. Абсолютно споделена любов! Веднъж нацапани пръсти, вдишан мирис и няма връщане назад! :)

      Изтриване
  4. Прекрасни корици и въпреки експериментите, резултати са впечатляващи. Благодаря ти, че сподели с нас в Card Mania Challendges.

    ОтговорИзтриване